Přejít k obsahu

Magisterské studium

Magisterské studium oboru Učitelství geografie pro základní školu

Jedná se o obor navazujícího magisterského studijního programu se standardní dobou studia 2 roky. Pro absolvování je nutno získat minimálně 120 kreditů v předepsané skladbě předmětů, vypracovat a obhájit diplomovou práci a úspěšně složit státní závěrečnou zkoušku ze třech oblastí. Úspěsný absolvent získává titul Mgr.

Program je koncipován jako akademický. Je tvořen bloky teoretických předmětů z oblasti geografických disciplín (fyzická, humánní, historická, kulturní a regionální geografie, teorie a metodologie geografie, kartografie) a pedagogicko-psychologických disciplín. Zároveň obsahuje blok didaktických předmětů zaměřených na využití teoretických poznatků v praxi. Do programu je zařazena praxe na školách. Absolvent je primárně připraven a má kompetence pro výuku zeměpisu na základních školách. Je připraven k dalšímu průběžnému sebezdokonalování svých profesních kompetencí, orientuje se v příslušné odborné literatuře, má základní přehled o aktuální úrovni a výzkumech příslušných věd. Získal profesní dovedností a postoje, chápe etiku a společenský význam učitelské profese Rozumí problematice základní školy a specifikám výuky zeměpisu na 2. stupni. Je schopen plánovat, realizovat a podrobit reflexi výuku geografie na ZŠ.

Magisterské studium oboru Učitelství geografie pro střední školu

Jedná se o obor navazujícího magisterského studijního programu se standardní dobou studia 2 roky. Pro absolvování je nutno získat minimálně 120 kreditů v předepsané skladbě předmětů, vypracovat a obhájit diplomovou práci a úspěšně složit státní závěrečnou zkoušku ze třech oblastí. Úspěsný absolvent získává titul Mgr.

Program je koncipován jako akademický. Je tvořen bloky teoretických předmětů z oblasti geografických disciplín (fyzická, humánní, historická, kulturní a regionální geografie, teorie a metodologie geografie, kartografie) a pedagogicko-psychologických disciplín. Zároveň obsahuje blok didaktických předmětů zaměřených na využití teoretických poznatků v praxi. Do programu je zařazena praxe na školách. Absolvent je primárně připraven a má kompetence pro výuku zeměpisu na středních školách. Je připraven k dalšímu průběžnému sebezdokonalování svých profesních kompetencí, orientuje se v příslušné odborné literatuře, má základní přehled o aktuální úrovni a výzkumech příslušných věd. Získal profesní dovedností a postoje, chápe etiku a společenský význam učitelské profese. Rozumí problematice střední školy a specifikám výuky zeměpisu na středních školách. Je schopen plánovat, realizovat a podrobit reflexi výuku geografie na SŠ.

Patička